Jak urządzić M2 - 26m2 dla matki i córki, czyli prezent dla Krysi :)

16:57:00

Niedawno wrzucałam mój pomysł na urządzenie mieszkania Marcina ~40 m2 na warszawskim Bemowie, a teraz dostałam wyzwanie od Krystyny... mieszkanie M2 dla dwóch dorosłych Kobiet - matki i córki. Mieszkanie podobne jest do tego:


Z tym, że pokój ma 16 m2 (3,1 x 5,1), drzwi i okna są tak samo, z tym, że okno jest prawie na całej szerokości, aż do ściany przy kuchni, kaloryfer jest pod oknem, przy ścianie od kuchni, kuchnia nie ma wnęki w której stoi zlew. 

Inne wytyczne i sugestie:
- troszkę azjatyckiego stylu, ale bez przesady
- okno jest od wschodu, więc powinien dominować zielony kolor, ale Krystyna nie lub ciemnej zieleni
- musi być miejsce na obszerną szafę (w przedpokoju nie ma takiej możliwości przez licznik gazowy)
- w planach warto uwzględnić psa i kota :)

A oto, moja propozycja: 



1. Pokój byłby przedzielony dużą meblościanką - dzieliłby pokój na część sypialnianą, oraz pokój dzienny. 
2. Obok meblościanki, znalazłaby się również komoda
3. Pod dużym oknem kanapa dla gości, oraz stół jadalniany z krzesłami
4. W rogu obok kanapy dekoracyjny kwiat
5. W rogu przy kuchni, legowisko dla psa i kota
6. Kolorystyka ścian jasno zielona, jasno-brązowa, lub pomarańczowa
7. Meble drewniane (kolor: jasny brąz - drewniane)
8. W takim pokoju musi znaleźć się wiele roślin :)
9. Dodatki: azjatyckie ozdoby

Poniżej kilka inspiracji: 

1. Przykłady pokoju przedzielonego meblościanką

www.dulceworldani.blogspot.com/

www.muratordom.pl

www.dom.pl

Oczywiście tutaj są raczej półki, niestety nie mogłam znaleźć zdjęcia z pełną meblościanką, ale chodzi o to, żeby przedstawić mniej więcej sens o jaki mi chodzi. 

Pozostałe inspiracje: 

www.houzz.com

Brązowy kolor ścian i mebli, również pasuje do małych pomieszczeń. 


www.imsaid.com\
Zielonkawe ściany, oraz egzotyczne dekoracje w postaci obrazów bambusów.

www.indechouse.net

Jeśli nie chcemy dzielić pokoju meblościanką, albo chcemy zakryć jej tył, możemy zastosować azjatyckie parawany (na zdjęciu akurat są drzwiczki, ale parawany są podobne).

www.evollt.com

Taki kolor ścian i mebli, również będzie się pięknie sprawdzał.

www.beacont.com

A to propozycja pomarańczowo-zielonych wnętrz :) 

Co powiecie na taki układ mieszkanka dla dwóch Pań? :) 

Spodobają Ci się także

7 komentarze

  1. podoba mi się! szczególnie drugie zdjęcie :)

    Zapraszam na mojego nowego bloga! Dopiero się rozkręcam, będą modne stylizacje, kosmetyki i porady urodowe! zapraszam do obserwacji http://byisiuuulek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Kazda z tych inspiracji ma coś w sobie:)
    Taki układ mieszkanka dla Pań jest naprawdę idealny:)
    POZDRAWIAM i dziękuję za miłe odwiedzinki Kasiu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję również :* przy małym mieszkanku dużych możliwości nie ma, ale i tak można świetnie wykombinować :))

      Usuń
  3. Podobają mi się wnętrza przedzielone meblościanką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak w swoim pokoju, z jednej strony kanapa dla gości, tv itd, a za meblościanką łóżko, które dodaje trochę intymności mimo wszystko ;) polecam taki układ.

      Usuń
  4. Te inspiracje są świetne, ale pamiętam, ze na zdjęciu wszystko ładnie wygląda. Nie mam doświadczenia, jeśli chodzi o urządzanie tak małego mieszkania, ale widziałam wiele ciekawych rozwiązań, więc na pewno da się. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

Popular Posts

Obserwuj na Facebooku